Re: AA tužka Energizer Ultimat Lithium - znáte někdo?

Pavel Krafčík hwl na pjk.cz
Úterý Září 24 09:19:03 CEST 2019

Zdravím

Používám je ve všem už dost let a zjistil jsem, že mají dost velkou
zmetkovitost. Kupuji je v balení po 4ks a pokaždé kupuji 16-20ks, když
už mají tak dlouhou životnost. Problém je v tom, že z těch 20 jsou tak
dva kusy nepoužitelné. Stane se buď to, že se jeden článek z několika
seriových neuvěřitelně rychle vybije, nebo se dopracuje k obrovskému
vnitřnímu odporu. Ostatní jsou v pohodě. Ale nekonečný odpor se mi stal
i u klasického lithiového primárního článku na 3,6V/19Ah velikosti D,
během 6 měsíčního ležení v šuplíku.

Teď jsem měnil dva AA články v externím senzoru meteostanice a po 3
týdnech přestal komunikovat. Když jsem měřil napětí na článcích, jeden
měl 1,2 V a druhý -0,9, přepóloval se. A to je u článků, které se
používají pro dlouhou výdrž na nepřístupných místech, dost na houby.

Případ s ručičkovými DCF hodinami: Alkalické články vydržely tak 12-18
měsíců. První lithiový článek vydržel 4 měsíce. Druhý, z toho samého
blisteru, je tam 4. rok. V termostatu s bistabilním spínacím relé
fungují lithiové články od podzimu 2012 a pořád mají napětí kolem 1.55V.

Takže, pokud se zadaří, je to paráda. A do KPZ si dejte o několik článků
více.

Pavel Krafčík