Re: KSGER T12 - krátké pokračování

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Září 22 21:26:05 CEST 2019

Tak jenom malé doplnění po cca čtrnácti dnech "v tuhém zápřahu":

- furt ještě vyhovuje :)

- pořídíl jsem si i celokovovou ručku a přestože není úplně studená, není
problém s ní pracovat i delší dobu, rozšířil jsem i sadu hrotů a
spokojenost, mám hroty s logem Hakko i bez loga a už nějak neshledávám
rozdíly. Stejně rozhoduje tvar, pájet se dá se všema a spíš je důležité
vybrat správný hrot na konkrétní práci.

- nevypíná se automaticky z hlubokého spánku. Z "malého" spánku (mám
nastavených 5 minut a 150 stupňů) se probudí bez problémů při zvednutí ze
stojánku, ale z velkého ji musím budit ručně - stačí stisknout tlačítko
enkodéru a vzít ručku do ruky, pak už se probere sama. Mám nastaveno 30
minut do vypnutí a když kombinuju HW úpravy a psaní FW, tak dcela často
stihne usnout. Lehoulince otravné, ale zase furt lepší, než vyhořet, beru to
jako vlastnost. Ano, lepší by bylo, kdyby se uměla sama i probudit - řekl
bych, že to má ledacos společného s polohou ve stojánku - když ručku opřu
hrotem nahoru, usne a probudit jde bez problémů. Když ji do stojánku
zapíchnu hrotem dolů, usne nafurt. Skoro bych si tipnul, že autor nějak
podcenil rtuťový spínač a ošetřil jenom jeden přechodový stav, v jedné
poloze je trvale sepnutý a při pohybu rozepne, v druhé naopak. Bylo by asi
fajn tam mít ten rtuťák naštorc, ale nevejde se.

- co mne překvapilo negativně - má to uzemněný hrot. A to jakože uzamněný
natvrdo - je docela veliká radost s tím sáhnout do živého zařízení. (Asi
jsem čuně, ale občas se to hodí. A ejhle, přišly audiovizuální efekty,
zaplaťpámbu jsem si štrejchnul o napájení a ne nohu procesoru...) Asi někam
do ručky zadlabu 1M odpor, ukostřený hrot je docela pro vztek, i když to je
věc názoru a koncepce - podle mne by tam měl být velký odpor, ne tvrá kostra
až na PE. Nelíbí, předělám.

- Jo a ještě jedna drobnost: Neumí pocínovat kovadlinu a ani na okapy to
nebude úplně to pravé. Zkusil jsem ji vyhnat až na 100% výkonu, ale povedlo
se mi to až tak, kdy jsem udělal velkou kapku ze slitku cínu a tu jsem
zaparkoval na ocelovém hranolku cca 100x170x50. No a to už páječka
neuhřála - ale snažila se, konečně jsem viděl na displeji plný výkon, trápil
jsem ji ale jen dvě, tři minuty, třeba by časem klaplo :)

Závěr: Až na drobnosti dobrý. Možná jsou i lepší, ale takhle mi to dost
vyhovuje, mušky už nějak neřeším, za TS-100 měnit nebudu :)

Pavel Kutina