Subwoofery

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Září 16 22:27:19 CEST 2019

Asi bych to udělal takto:

pro každý kanál dva operáky. První bude mít zesílení 1 a zajistí nízký
výstupní odpor. Za ním bude druhý, který se bude chovat jako horní
propust s dělícím kmitočtem asi 300 Hz a zesílením -0,5.

A pak bych to zapojil takto:

1 - P z výstupu prvního OZ pravý

4 - L z výstupu prvního OZ levý

5 - z výstupů prvních OZ obou kanálů dva rezistory a kandenzátor do
země, aby vznikla dolní propust na 300 Hz

6 - dva rezistory z první OZ pravý a druhý OZ levý spojené spolu

8 - tři stejné rezistory z obou prvních OZ a třetí do země.

9 - dva rezistory z první OZ levý a druhý OZ pravý spojené spolu

Snad jsem to nezvojtil, ale při mono signálu vznikne dojem, že signál
jde z prostředka, při signálu zcela v levém nebo pravém jde signál z
příslušné přední bedny, ač slaběji bude hrát i středový, příslušný zadní
a ještě slaběji, zato v protifázi zadní naproti.

Pokud je signál v přislušném kanálu a slaběji v protifázi v tom druhém,
bude hrát významněji příslušná zadní bedna a skoro vůbec středový. Ku
podivu tento efekt, ač vypadá trochu vycucaný z palce, dokáže při
snímání zvuku dvěma mikrofony zvýraznit efekt prostoru.

Martin Záruba