RE: Hluk dekompenzační tlumivky ...

DeeJay deejay na email.cz
Úterý Září 3 12:08:02 CEST 2019

Děkuji za odpovědi, tak nějak jsem tušil, že půjde o volné plechy - i když svorníky jsou staženy tak to co je uvnitř cívek samozřejmě nijak stáhnout nejde.

Celé zařízení taky hodně hřeje takže to trvanlivosti izolací určitě nepřidá, je otázkou zda bude lak ochoten do těch mezer zatéct.

Zkusím poptat firmu zmíněnou v dalším příspěvku.

Nová tlumivka stojí mezi 20-30kKč, snad to bude o něco levnější i když ona ta doprava dvěstěkilového zařízení atd... taky nebude zadarmo.

Jara

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Tuesday, September 03, 2019 9:16 AM
To: HW-news
Subject: Re: Hluk dekompenzační tlumivky ...

Já si myslím, že to je tím používáním - vinutí, jádro se při provozu nepatrně chvěje a postupně se uvolňuje a odírá izolace, bandáž, plechy, uchycení.

To že trafo vydává zvuk je  prostě a jednoduše tím, že je tam něco volného, když to nebude vinutí, tak plechy atd....

Určitě by pomohlo to celé naimpregnovat v šelaku ( laku ) . Na škole se tak upravovaly veškeré transformátory. Byla tam káď, rozehřálo se to , ponořilo do té lázně šelaku a

po nějaké době vyndalo, nechalo odkapat a bylo.

Poptat nějaké firmy co to dělají a zkusit to, nebude to stát majlant...

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com

po 2. 9. 2019 v 20:23 odesílatel Petr Simek <psimek na jcu.cz> napsal:

On Mon, 2 Sep 2019, DeeJay wrote:

> nasadit dekompenzační tlumivky a ne zrovna drobečky 10, 20, 30 kVAr
>
> Jenže ty nejstarší z nich teď začaly hlučet a jakože dost, kolega to raději
> vypnul , než si lidi začnou stěžovat.
>
> zkoušeli jsme dotáhnout svorníky ovšem bez valného úspěchu. Takže nevíme co
> s tím - prodejce od toho
>
> dává ruce pryč (koneckonců už je to po záruce). Nesetkal se někdo s podobným
> problémem?

Jak je takova dekompenzacni tlumivka zapojena ? Normalne mezi fazi a nulu
jakoby spotrebic ? Jestli ano, tak to muze delat zvysene napeti. Pokud ty
stare tlumivky byly projektovane na 220V~ +10% a mate tam 230V~ + 10%
tak se muzou presycovat. Chtelo by to zmerit prubeh proudu na seriovem
bocniku nebo nejakym klestovym snimacem pro osciloskop.