Re: Superkondenzátory zkušenosti

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Neděle Září 1 16:37:31 CEST 2019


A kdyz ty kondenzatory zapojite do serie a kazdy ma max 2.7V a zacne se 
z toho tahat 300A pri startovani a pak to dokrmi baterka proudem nekolik 
desitek A predpokladam, to se to napeti zarucene rozlozi rovnomerne?
Dne 01.09.2019 v 16:19 Pavel Hudecek napsal(a):
> To se zdá být rozumné řešení.
>
> Ještě je taky otázka, zda větší část nežere ten ochranný obvod a pokud 
> ano, jistě by šel nahradit lepším.
>
> Potom teda sehnat někoho s víceletými zkušenostmi, nebo nainstalovat 
> logger na teplotu do plánovaného místa. V tom bych viděl hlavního 
> ďáblíka, co se skrývá v detailech. Blbý je, že od těch kondů z Ebay 
> není DS. Jestli jsou na 60, nebo 70 může být důležitý rozdíl.
>
> PH
>
> -----Původní zpráva----- From: AZe
> U toho velkého je právě problém velkého svodu. Asi by to vyřešilo 
> zapojení
> ne 6, ale 8 kusů do série. Při 12,5V je svod přes 0,5A, při 10V téměř 
> nula.
> aze
>
> -----Původní zpráva----- From: Pavel Hudecek
> Myslím, že tou poslední větou jste si odpověděl sám:-) Alespoň u mě to 
> tedy
> překonalo jakákoli očekávání.
>
> Takže když odejde autobaterka, vypadá to, že cenově optimální náhrada 
> je asi
> takový superkond a k němu nejlevnější gelovka, která po přijatelnou dobu
> udrží jeho svod a pak už měnit jen gelovku. Nebo dražší, 
> "věčná"varianta je,
> místo gelovky tam dát LiFePO a nějaký obvod korigující nabíjení a 
> hlídající
> podvybití.
>
> Na druhou stranu je otázka, jaké jsou teplotní poměry v místě, kde by 
> byl.
> Protože superkondy jsou na teplotu velmi háklivé, 1000 h při 60 °C není
> výjimka.
>
> PH
>
> -----Původní zpráva----- From: AZe
> 6x500F na desce je za cca 39e. Možná někde i levněji:
> https://www.ebay.de/itm/6Pcs-Farad-Kondensator-2-7V-500F-Super-Kondensator-Schutz-Platte-216x69x38mm/392398782899?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D40735%26meid%3D583617f6d2d845f7af9f23031a2eb3de%26pid%3D100012%26rk%3D1%26rkt%3D12%26sd%3D382903131593%26itm%3D392398782899%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2047675&_trksid=p2047675.c100012.m1985 
>
>
> Tady je zajímavé video, je jich tam spousta
> https://www.youtube.com/watch?v=gzaLF5tFf88
>
> Vadná a skoro vybitá baterie 44Ah, změřená kapacita 10Ah/2A, Ri desítky
> mOhm, s dieselem 1,9 dodávky používané jednou za uherák sotva pohne, po
> připojení šestice 500F, tedy nějakých 83F, s motoem zacvičí jako nová
> nabitá. Origo tam je 65Ah, ta se asi za 1k Kč nekoupí. Druhý kond mám na
> zkoušku v autě s 59Ah baterií Exide, start-stop, 2 roky stará, uvidíme.
> Netvrdím, že kondezátor je nějaký zázrak, ale domnívám se, že baterii
> ulehčí. Proto se ptám na zkušenosti.
>
> Nabitý kond 550F na 12V 3x po sobě nastartuje traktor Zetor 40 i bez
> připojené baterie (startér 3 kW).
>
>
> -----Původní zpráva----- From: Admin HWnews
> Dival jsem se na ceny tech kondu...to vyjde draz nez nova baterka ne? A
> ty autobaterky se stejne po sesti letech rozpadnou tak jak tak..
>
> Jinak, abych jen nemlatil prazdnou slamu...kdysi jsem mel superkond u
> nejakeho RTC...take to zralo jak prokopnute...pak jsem se ale docetl, ze
> ty kondy se musi pomerne dost dlouho formovat DC proudem a do te doby
> proste maji svod. Jak je to dnes ale netusim. Vzhledem k tomu velkemu
> narustu kapacity proti tem predchozim to muze trvat treba dost dlouho.
>
> RV
>
> Dne 31.08.2019 v 9:34 AZe napsal(a):
>> Odlehčení baterie při startu, start s vybitou baterií... 
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list