Re: RS485 odbočná větev - snad vyřešeno

Čtvrtek Říjen 31 10:26:18 CET 2019

Taky bych to tak viděl. Ostatně jak tady bylo dříve řečeno (teď to
nemůžu najít) že přímým připojením odbočky by jste přišel o symetrii -
no nepřišel. Vždyť i ta odbočka je symetrické vedení. Narušila by se
impedance, což je stejně v případě jiných než pro toto určených kabelů
iluzorní pojem. Při rychlosti 9600 Bd, pokud by délka hrany s případným
zákmitem od odrazu neměla přesáhnout 0,1 délky přenášeného bitu, tedy
měla by se vejít do 10 us, musel by signál urazit (tam a zpět) 3 km (no
tak dva s činitelem zkrácení). A to je 0,1 délky bitu hodně přísný
požadavek. Pokud by vám nějaký zákmit pod 1us opravdu mohl vadit, asi
bych to řešil na té odbočce nějakým RC zakončením jen pro zatlumení toho
zákmitu.

Anděl