mereni frekvence s stm32

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Říjen 23 13:58:54 CEST 2019

PLL by nebyl špatný nápad, pokud by byl vstupní signál kontinuální.
Kdysi jsem tak měřil frekvenci sítě 50Hz a výsledky odpovídaly měření
https://www.swissgrid.ch/en/home/operation/grid-data/current-data.html.
Bylo to celé zadrátováno v procesoru, nepoužívalo to násobení frekvence,
ale softwarového generátoru jako je DDS, který lze ladit s vysokou
přesností. A ano, pointa je ve filtru - ale pro ladění DDS.
Pokud máte jen měřící okno, pak stejně nedosáhnete přesnosti měření
frekvence větší než je převrácená hodnota délky toho okna. FFT je v
tomto případě asi dobrá volba ale když tak na to koukám, budete
potřebovat dost velké buffery (8 - 16k vzorků), aby to mělo nějaký
smysl. Čertík je i zde v detailu - AD převodník musí mít co nejmenší
jitter. Ale asi by se to dalo udělat.
Je dost těžké poradit, když není znám přesný charakter vstupního
signálu. Zřejmě budete stejně muset zkusit ten signál analyzovat pomocí
FFT (třeba offline) a na základě charakteru maxima se pak rozhodnout,
zda je jednodušší a přesnější dělat statistiku podle jednotlivých period
- tedy ve frekvenční oblasti nebo použít FFT a dělat tu statistiku ve
frekvenční oblasti. Při zašuměném signálu budete mít maximum asi dost
ploché a vybrat z toho co je správná frekvence může být ošidné.

Mrazík