Re: Průmyslová televize

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 18 14:14:05 CEST 2019

>Vec co zavisi na uSD karte nepovazujem za spolahlivu.

To chapem, ale
1. ta SD sa vo svojej podstate vobec v nicom nelisi od SSD. Pokladate
moderne PC, ktore su takmer bez vynimky zavisle na SSD, tiez za
principialne nespolahlive?
(inaksie povedane, nie je SD karta ako SD karta)

2. zasadny problem s tou SD kartou je obvykle kvoli obmedzenemu (a
nedokumentovanemu) poctu zapisov v kombinacii so softwarom/OS ktory
sposobuje privela zapisov (a ano, aj vdaka Slavovi viem co je read disturb
a row hammer, a je mi jasne ze uz len samotne slovo retention v suvislosti
s MLC/TLC/QLC FLASH je neslusne co i len spominat a nieto este ziadat
nejake data. Ale pri rozumnom konzervativnom vybere tej karty - t.j. nie
najvacsia a najlacnejsia od aliho - mame este snad par rokov ked by to
nemusel byt zasadny problem). Toto sa da riesit vhodnou upravou SW/OS. Ja
chapem, ze to je pracne, tazke, a netyka sa to toho najbeznejsieho pripadu
"stiahol som kompletny funkcny balik z webu"; chcem tym povedat, ze to nie
je principialne obmedzenie pre RPi ako take.

3. samozrejme, horeuvedene neplati, ak by bol SD port toho RPi nejako
zasadnym sposobom vadny, t.j. ze by problem sposoboval port a nie samotna
karta ci nerozumna zapisova politika softwaru/OS.

wek