Re: kvíz: Free Electricity Generator

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Říjen 15 14:44:04 CEST 2019

Já si nemyslím, že odhalit podvod je až tak jednoduché. Před léty přišel
kolega (mimochodem vysokoškolák s titulem ing., téměř dokončil i
doktorát) s podobnou pitomostí - elektrolýza vodného roztoku NaOH by
údajně měla dávat vyšší výtěžnost vodíku a kyslíku na elektrodách, pokud
je napětí modulováno něčím jako PWM. Výtěžnost by měla záviset "nějak"
na frekvenci. I když tušil, že je to pitomost, otravoval s tím tak
dlouho, až jsme to nakonec museli změřit. Teprve výsledky měření ho
dostatečně přesvědčily. Nakonec to je jediný správný přístup.
Co tím chci říct - i vzdělaný člověk zná dobře jen ten kousek vědy,
kterou potřebuje k výkonu svého povolání a pokud si na internetu najde
vysvětlení, kde se to hemží pojmy jako "kvantový" a "energie vakua" a
dává mu to jakýsi smysl nemá v podstatě problém tomu uvěřit. V dnešní
době je prostě věda už tak složitá, že připomíná magii a proniknout do
všech jejích tajů je pro jednoho člověka nemožné. Což samozřejmě otevírá
a uhlazuje cestu i různým šíbrům a podvodníkům.

Mrazík