RE: Li-Ion 18650 a životnost při malé hloubce vybíjení

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Říjen 11 06:28:56 CEST 2019

Tak na tohle téma jsem zvědavý. Třeba u mobilů je to co odborník to názor:

-          Někdo doporučuje cykly v celém rozsahu, protože se tak nejlépe využije počet cyklů

-          Někdo doporučuje nabíjet co nejčastěji, protože se krátké cykly nepočítají do životnosti

-          …

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Thursday, October 10, 2019 10:10 PM
To: HW-news
Subject: Li-Ion 18650 a životnost při malé hloubce vybíjení

Potřebuji do jednoho projektu dlouhou životnost akumulátoru, který bude dobíjený z malého fotovoltaického článku 1,3W.

Denně se bude z článku vybíjet cca 1/60 kapacity. Když bude indikováno podpětí, tak se zařízení vypne a bude se čekat na nabití.

Teď mi jde o to, jak mám nastavit nabíjecí cyklus, aby byla životnost akumulátoru co největší.

Představa je nabíjení na koncové napětí cca 4,1V a vybíjení třeba jen na 3,8V. Nebo   3,8/3,3 V?

 Z datasheetu článku co mám k dispozici ( https://www.powerstream.com/p/LG-ICR18650HE2-REV0.pdf )  jsem nic nevyčetl.

Na webu jsem našel tenhle dokument:

http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory/povery-a-myty-o-hermetickych-akumulatorech/vybijeni-akumulatoru-pred-jeho-nabijenim#ilustrace6.2

  Otázka zní: V jakém rozsahu napětí je pro životnost akumulátoru nejvýhodnější  nastavit nabíjecí / vybíjecí napětí?  Má s tím někdo zkušenosti?  Upřednostňuji životnost ( počet cyklů ) akaumulátoru před využitelnou kapacitou a rozsahem pracovního  napětí.

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com