OT: Jak se vám žije s Win10?

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 10 07:41:01 CEST 2019

Mně tedy poslední dobou moc dobře ne. :-(

Běžně se stávalo, že jsem přišel domů a NTB byl zapnutý. Po čase se mi podařilo povypínat všechna nastavení, která umožňují probuzení počítače. (Nestačilo to vypnout u klávesnice a myši, ale také u USB hubu, přes který jsou připojené.) Chvíli byl klid.

Dlouho jsem se vyhýbal instalování aktualizací. Hlavně jsem nepochopil proč Win žádají aktualizaci a restart hned po zapnutí. Běžný scénář snad je, že NTB zapínám, protože na něm chci něco dělat a ne hodinu sledovat probíhající aktualizaci. Výzva k aktualizaci po kratší době zmizela z lišty, takže ji nebylo možné odkliknout třeba po skončení práce.

Až někdy tento týden jsem měl NTB zapnutý asi kratší dobu, výzva nestihla zmizet, tak jsem zvolil aktualizaci. Chyba!
Když jsem šel asi po hodině spát, aktualizace ještě probíhala a ventilátor hučel, jako když v ložnici létá několik dronů. V noci mne pak vzbudila manželka, že něco hraje. NTB přehrával dokument z archivu ČT, který jsem si nechal otevřený v prohlížeči...

Ráno samozřejmě smazané klávesové zkratky pro změnu klávesnic, které jsem si předtím pracně nastavil. Také se od té doby NTB opět probouzí, kdy uzná za vhodné. :-(

Včera večer jsem zaregistroval, že se opět zapnul, chvíli něco kutil při vypnuté obrazovce a zase se vypnul. Pak mne v noci probudil hukot ventilátoru a rozsvícená obrazovka. Probíhala asi hodinová aktualizace následovaná restartem. Po něm zůstala zobrazená přihlašovací obrazovka a na pozadí se opět začal přehrávat dokument v prohlížeči. Velká chyba nechávat v prohlížeči otevřené stránky s videem!

Z.