PIC a High Endurance Flash

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Říjen 9 18:08:41 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

este ma dnes doobeda, ked som isiel kupovat pasti na mysi, uz je
predsa len jesen, cakajuc na autobus napadla dalsia vec, teda dve.

Strana 72, table 10-2 v pdf-ku ku 10f322. Mam pocit, ze konkretne
tento typ ma uz io-port z tych najnovsich enhanced midrange core, aj
ked cpu mikrokontrolera je len midrange core, teda ako typ 16f84. Ono
si to treba vzdy cele pozriet v datasheete.

Druha vec je to, ze aj software na tychto malych mikrokontroleroch ma
svoje pravidla, ktorych je dobre sa drzat. Jedno z nich hovori, ze
hardwarove eventy na io-pinoch, teda aj spominane IoC je vhodne
skontrolovat aj softwarovo. Kazda hardwarova struktura ma svoje
chybove stavy a chybnu funkciu. Ked pozries do pdf-ka na stranu 74,
figure 11-1, tak aj tato hw-struktura pre IoC ma nejaku. Preto je
vhodne este doplnit jej softwarovu kontrolu, nejaku sw-rutinu, napr.:
if (input_pin ==1)
 set_bit tmp,1;
else
 clr_bit tmp,1;

tmp=tmp<<1;
if (tmp==0x0f)
 IoC_Event();

Cpu HC05 od Motoroly mala pre podobne pripady instrukciu, ktora
testovala logicky stav IRQ-pinu. Takze toto je znama vec uz velmi
dlho, len je dobre si na nu spomenut... Neviem ci tuto app. note este
najdete niekde na webe, ale svojho casu bola.

Inak dakujem za schemu na "snehulaka", len by som sa este rad spytal
na frekvencie, ktorymi spinate a modulujete blikanie tej LED-ky. A
mozete pridat aj frekvenciu, ktorou menite farbu.

A.