[OT] DHL International vs DHL Hong Kong

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 30 00:06:24 CET 2019

Kdyby zlobil jenom tracking...  Ja mel dve souvisejici zasilky z Banggood
pres EU Priority Line nebo jak se to jmenuje, tvrdi neco o doruceni do 15
dnu a nejake "osetreni" celnich procedur. OK, jedna predchozi zasilka
projela v pohode, i kdyz tedy opravdu na hranici tech 15 dnu s tim, ze
tracking naskocil asi po tydnu a byl takovy nekompletni, ale v CR se mi
ozvala PPL a tam uz to fungovalo normalne.

Tak jsem objednal dalsi dve vetsi veci s odstupem neceleho jednoho dne,
tracking nikde, po cca tydnu, jako ze DHL Germany bude neco dorucovat, tak
jsem cekal, na trackingu par dnu zadna zmena, pak snad jedna hlaska od DPD
Germany, nakonec zprava od PPL, ze budou dorucovat - a nasledujici den, ze
mi to dorucili a jsou celi spokojeni...

Akorat ze ja to zbozi nedostal. Tak jsem se zacal zajimat a pres ceskou PPL
se mi podarilo zjistit, ze to, ze je zasilka uvedena jako dorucena nemusi
nutne znamenat, ze je dorucena adresatovi, ale ze v tomhle pripade to
znamena, ze zasilku adresat odmitnul prevzit a byla uspesne dorucena zpatky
kamsi do nemeckeho prekladiste. Fakt super. Tak jsem je ukecal, at mi daji
nejake podklady pro cinany, abych mel v ruce nejaky argument pri jednani o
vraceni penez, a dozvedel jsem se, ze se jednak jinak jmenuju a navic bydlim
v Budapesti...  Zajimave je, ze avizo o doruceni vydavala ceska PPL. O tri
dny pozdeji se to pres kopirak opakoval s tou druhou casti, jen jsem mel
jine jmeno, ale zase jsem bydlel v Budapesti.

Vyjednavani s cinanem bylo docela napinave, trvalo skoro tyden v obou
pripadech, ktere jsme nakonec resili spolecne - bylo pro ne dost
nepochopitelne, jaktoze kdyz je zbozi dorucene, ze ho teda nemam v ruce. Tak
jsem jim daval odkaz na nejake detailnejsi trackingy, co jsem ziskal od
supportu PPL, kde bylo v pulce zaznamu videt, ze adresat zasilku neprevzal
(v obou pripadech - asi jsou Madari nejaci poctivejsi, dohromady to bylo
neco pres 3000Kc). Pak uz zacal byt cinan vstricnejsi, ze zacatku mi natvrdo
napsali, ze nepodporuji podvodniky a ze maji zaznam i tom, ze to bylo
dorucene, tak at se uklidnim nebo tak neco, ale ta veta s podvodnikem tam
byla. Trochu jsem vysumel, udelal soupis hodnot nakupu na BG za poslednich
par let, pripojil svuj VIP status a pocet nakupu a zacal jsem bejt trochu
duraznejsi (a popravde receno, asi i min slusny) - no a najednou to slo... A
rovnou jsem napsal, ze ocekavam podobny problem i u te nasledujici zasilky,
protoze opet nebyla dorucena a jen jsem cekal, az se jim vrati do skladu. No
a za tri dny mi z Banggood napsali, ze teda maji ten prvni balik v ruce a je
na nem nalepena moje spravna adresa... U toho prvniho jsem zvolil resend,
jako ze by si mohli dat bacha - a asi ano, protoze se mi vcera ozvali z GLS,
ze mi budou dorucovat balik, takze jsem mozna prispel ke zkvalitnovani
sluzeb DHL/DPD/PPL :) (zajimave spojeni dorucovacich sluzeb - ale sahli si
na to vsichni tri).

No takze to mozna vypada na stastny konec - ja na tom (mimo casu) zatim
neprodelal, vratili mi penize za tu druhou zasilku, ja to obratem objednal
znovu (jeden konkretni vyrobek, jeden obchodnik, jinde se to nejak
nevyskytovalo), akorat ze obchodnik stihnul udelat predvanocni slevy, takze
druhe objednani vyslo asi o tri stovky lacineji. Ted jeste jestli, odkud a
kdy to dorazi - zatim v trackingu (opet) nic neni...

Jinak vtipne bylo, ze mi v jednu chvili napsali, ze za ne je to teda jako
blby, ze je to mrzi, ale ze zbozi mam v nemeckem skladu, tak at si zavoilam
na cislo do Nemecka a dohodnu se s DPD, at mi to doruci znovu na jinou
adresu - to jsem pomerne durazne odmitnul, ze bud ocekavam doruceni, nebo
prachy, ale ze nikam volat nebudu a ze to je jejich starost. Nakonec jsem je
asi prestal bavit, tak mi vyhoveli v obou pripadech.

Jen si rikam, jak bych asi argumentoval, kdyby to ti Madari prevzali a
neodmitli doruceni - zbyvalo by jen argumentovat tou zmatenou adresou, kteou
mi ale ta ceska PPL taky nemusela dat (a vlastne nedala - rekli jmeno, mesto
a stat, ulici ne, asi kvuli ochrane dat).

No zatim to vypada snad na lepsi konec, ale priste snad uz nebudu objednavat
nic pozdeji nez v zari...

Pavel Kutina