instalacia Linux

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Listopad 28 08:02:43 CET 2019

Ci sa zaprace 100%  RAM bez definovaneho SWAP-u, alebo sa zaprace RAM+SWAP
na 100%, tak je to uplne jedno a problem nie je v programoch,
ale v navrhu HW a v prevadzkovatelovi.
Ak na zaciatku podcenil poziadavky, alebo casom pri praci zisti, ze to, co
pouziva je prilis zrave na pamat, tak riesenim je dokupenie pamate, nie
zvacsenie SWAP-u ...

Ked mate defekt na kolese auta, tak riesenim nie je dofukanie rezervy, ale
oprava defektu. Rezerva je len na dojazd do servisu....

Programy mozu bezat iba z RAM, takze ak ma program bezat, musi sa presunut
zo SWAP do RAM - preto tie "hrababia na disku" a spomalenie.
Ak je pouzitie take, ze je zaplnena RAM a zaplneny aj SWAP, tak nie je
problem vo SWAP-e, ale v podceneni velkosti RAM.
Ak chcem bezat narocne aplikacie na vypocty a pamat, tak tam musim dat
silny procesor a dostatok RAM.

OT:
Co by malo znamenat " nechat si rezervu RAM pre systemove ucely" ?
Prihlasenie do shellu  (SSh, Telnet,  , terminalove okno, ...  (
najjednoduhsie zistenia a sprava procesov pri minimalizacii potrieb RAM )
su v user space, nie v system space pamate...
System (OS, kernel, scheduler, ...) obycajne bezi  do konca, nespusti
dcerske procesy programov a programy zostavaju visiet, kedze maju slabo
osetrene taketo pripady.
prepinanie medzi taskami trva prilis dlho a obycajne admin nevydrzi s
nervami a system zlozi vypinacom/kablom.

Pri serveroch sa pouzivala moznost HW MGMT ( OBP, LOM, ILOM, ... ) a
cielene zlozenie systemu cez HALT a dump, pri ktorom nastalo to, co som
popisoval minule ( odpratanie RAM do priestoru SWAP-u,
pri naslednom boote do suboru a sup s tym na analyzu, ... a nasledovalo
patchovanie, obmedzenie prostriedkov( CPU, RAM, buffre, ,.... )  pre
uzivatela, alebo proces(y), ... a pod. )

;-))

Dodo

st 27. 11. 2019 o 17:38 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napísal(a):