OT Jak kmita struna?

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Středa Listopad 27 09:22:16 CET 2019

Dne 27.11.2019 v 8:23 Petr Zapadlo napsal(a):

> [...]
> koncích uzly.  Délka struny nehraje zásadní roli  - kytara má všechny
> struny prakticky stejně dlouhé a neliší se s délkou krku výrazně ani od
> baskytary, přesto frekvence neporovnatelné.
>
> Takže základní tón je podle mě především funkcí  hmotnosti struny a síly
> napnutí.  To, že se změní tón při mačkání strun na pražce je podle mě
> dáno změnou hmotnosti při změně délky a síly. ("vymačkávání" strun -
> nevím jak se ta herní technika jmenuje). Vlastní délka v tom nehraje
> zásadní roli.  proto si myslím, že kmitání struny je vždy "jednoduché" s

hmotnost struny v tom nehraje zadnou roli - je jedno jestli mate strunu
nylonovou nebo nerezovou - je to jen otazka delky struny a jejiho napnuti

> Co jsem se díval osciloskopem co leze ze snímače elektrické kytary, tak
> to byl víceméně sinus, takže energie ve vyšších případně sub
> harmonických bude blízká nule.
Energie harmonickych bude exponencialne klesat a nevim zda osciloskop je
na to to prave...to spis spektroskop.
Harmonicke tam zcela jiste jsou uz jen proto, ze strunu rozeznivate u
kraje. Si to vyzkousejte jak se meni zvuk pokud hrajete blizko krku a
nebo u kobylky.

Muzu zkusit nahrat ton z basy a prohnat to tim SW me ted napadlo.

Otázka je další zpracování signálu,
> jestli to tam něco nevyrobí. Ale tohle je pro mě moc tenký led, jako
> nehudebník se neorientuji  ve funkcích kytarových krabiček.

Ta nahravka je nekdy z roku 68-69 s temi krabickami (nejake octavery)
bych moc nepocital...to byla doba kdy se hromada veci delala mechanicky
nebo elektromechanicky.
RV