instalacia Linux

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Listopad 27 07:02:37 CET 2019

Zdravím,

momentálně tu instalované Ubuntu nemám, ale jiné distribuce ano.
Například Deepin (postaven nad Debianem) má v základní instalaci cca
6,5GB, tj jsou tam aplikace Chrome, Firefox, Thunderbird, Libre Office,
WPS, Kicad, Arduino. A řada dalších instalací které jsou default ale já
je nepoužívám.  Takže na 120GB disk se v pohodě vlezete.  Vše je jen
závislé na množství vašich dat.  Já mám 250GB SSD a občas mám problém se
tam vytočit, ale to je dáno tím, že mám na NB hafol fotek, minimálně 4
další OS v img pro virtualbox a podobně.

Swap nemám jako partition, ale jako soubor, aktuálně držím cca 2GB.  Pro
běžný provoz není vůbec třeba a paměti je "dostatek" (mám 8GB), ale
když mám spuštěné další OS ve virtuálu tak spotřeba paměti raketově roste.

petrz na zapadlo-NB:/$ free -h
                   total        used        free      shared
buff/cache   available
Mem:          7,6Gi       2,8Gi       2,8Gi       506Mi 2,1Gi       4,2Gi
Swap:         2,0Gi       1,3Gi       756Mi
Takhle to vypadá u mě, před chvílí jsem měl spuštěné windows ve virtuálu
a jinak mi běží běžné aplikace, především Chrome s cca 15 záložkami.

Petr