jak osetrit kov, aby se nechytal cin ?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Listopad 26 14:23:26 CET 2019

Já mám tu samou odsávačku a odsál jsem už tisíce součástek. Mně se tedy nikam nic nelepí, pouze na tu pružinu v zásobníku, tam se to lepit má. Největší problém jsem měl s tím, že je potřeba často měnit filtry, protože ty se mi zanáší tavidlem. No a když je filtr ucpaný, tak to málo táhne. A pak ano, pak se to může ucpat. A musí se prošťouchnout, což je leckdy pakárna.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ajtservis
Sent: Monday, November 25, 2019 6:21 PM
To: hw konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: jak osetrit kov, aby se nechytal cin ?

Dobry den.
Pouzivame levnou odsavacku
https://www.tme.eu/cz/details/sp-1010dr/odpajeci-stanice/solder-peak/ a
uz po nekolikate se stalo, ze se pokovila trubicka co jde pres topne
teleso, coz znamena cistit po 2-3 odsatich, jinak se to na konci ucpe.
napadlo me to nejak chemicky osetrit, aby se cin nechytal.
Zkusil jsem chemicky osetrit cuprextit, jako ze to nejdriv overim.
1. silikonovy spray, psano do 200°C .
2. spray na hubice mig svarecky, tam nepisou nic.
3. jsem koupil "keramicke mazivo" , tam je odolnost 1400°C.
Pokazde jsem trubickovym cinem bez problemu tu osetrenou med pocinoval.
Chemicky pokus s odsavackou asi nepujde opakovat, tak pro co se rozhodnout ?
Dik za tip na reseni, mame 4-5ks.
tomik.