Re: Zkratování kondíků:-)

Pondělí Listopad 11 10:11:26 CET 2019

Zajímavé, s čím si lidi hrajou :-) Když jsem potřeboval měřit rázovou
tlumivku (je tam 4 závity CYA25 provlečené skrz dva toroidy a ten jeden
je s mezrou) tak že jsem měřil závislost indukčnosti na proudu, vzal
jsem si na to nějaké hodně staré kondy pro spínané zdroje, 8x 22000uF na
25V a spínal jsem to modulem s 10x IRF1405. Při proudu 2,5 KA je tam
pokles napětí na vnitřním odporu kondenzátorů asi 20%. Předpokládám že
nové by na tom byly podstatně lépe. Pak jsem si dělal takovou atypickou
rázovou vlnu, 20/80us s napětím do 400V. Mám tam nějaké asi obyč. kondy
Hitano 3x 220uF/400V a pro spínání 10x IRF740. Je to odporem omezené na
400A. Obě udělátka používám sice jen občas, ale už 10 let a myslím ze
kondenzátory se za tu dobu nemění.
Anděl