Re: Klávesy pro děti

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Listopad 9 08:27:34 CET 2019

Ta představa nejspíš bude správná, ten rezistor 1k  ( jeho přesnost )
neovlivní celkovou přesnost kombinace, nicméně ta celková přesnost nebude
už nikdy 0,1 %  , ale víc jak 0,1 % .
Například 0,10000000000000000001 %  Přesně se to dá spočítat při dané
přesnosti, ale teď se mi to po ránu nechce  :-)

Tady jde o jinou věc - cena těch přesných rezistorů!  Kupoval jsem v GESu 6
ks přesných rezistorů do AVR testeru a spadla mi čelist, když jsem koukal
na účtenku.
Viděl bych to v rámci cvičení měření  pro děti na multimetr a výběr z kupy
haléřových rezistorů z Ali.
I když mám zkušenost, že se celá zakoupená várka mezi sebou skoro neliší  i
když hodnota je ujetá z řady klidně o mnohem víc.

Při napájení 555 ze stabilizátoru a osazení kvalitního kondu bych spíš
navrhoval osazovat rezistory při konstrukci pro každý tón zvlášť a
kontrolovat čítačem kmitočet, nikoliv měřit  vlastní odpor.
Pro každý tón sériová kombinace dvou rezistorů - jeden hrubě a další vybrat
už ze sady malých hodnot tak, aby se to vešlo do nějakého předem
stanoveného "okna" dle tabulky tónů.
Místo čítače jak už tu někdo navrhoval třeba mobil android s krásnou
aplikací  SPECTROID.