Klávesy pro děti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 8 14:45:29 CET 2019

Dobrý den všem,

chtěl bych dělat s dětmi na kroužku jednoduché klávesy, které by uměly tak
1,5 oktávy. Protože je to pro začátečníky, nechci tam mít procesor.
Digitálně by to šlo s hromadou čítačů, ale byla by jich fakt hromada, nebo
by byly drahé (našel jsem na digikey 16b programovatelnej asi za 20 USD + k
němu hromada součástek na výběr kombinací).

Skončil jsem tedy u analogového řešení, viz příloha. Představa je, že
hodnoty budou z dvojic odporů větší 0,1% a menší 1%. Pro všechny bude
společná dvojice 1% C. Než objednám výrobu desek, měl bych pár dotazů:

1. Je přesnost 0,1 % dostačující?
2. Nějakej jinej nápad, jak dělat poměr frekvencí 2^(1/12)? (musí to být
založeno jen na změně R, protože C jsou méně přesné)
3. Od jaké frekvence začít? Technické min. je nejspíš 880 Hz, aby to bylo
použitelné s malým repráčkem, ale víc by bylo lepší.
4. Nechce se mi řešit exponenciální rovnici a předpokládám, že je tu určitě
někdo, kdo bude vědět, jak spočítat C u 555, jestliže znám R a přepínání je
v 1/3 a 2/3 Ucc?

Díky,
PH