RE: schéma řídící desky plynového kotle Protherm Tiger Condens

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Listopad 7 10:52:14 CET 2019

Pro jistotu se zeptám, měřil jste ESR u těch výstupních C?
Řekl bych, že máte někde v topení malý průsak, který se stačí odpařovat. Zkuste něco jako tohle
https://www.cistenitopeni.info/cisteni-topeni/BCG-84-prostredek-pro-utesneni-uniku-pitne-vody-do-25-litru-za-den-d67.htm
samozřejmě dohledat menší balení a levnější.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Evzen Horna
Sent: Wednesday, November 06, 2019 9:34 PM
To: HW-news
Subject: OT: schéma řídící desky plynového kotle Protherm Tiger Condens

Hezký večer,

nemá někdo, prosím, schéma řídící desky plynového kotle Protherm Tiger
Condens? Začal mít problém se startem za studena, kdy opakovaně běhal
motor trojcestného ventilu tam a zpět, což bylo způsobeno resetem celého
systému v důsledku poklesu napětí zdroje (24V) při zatížení. Následně
odešel řídící IO zdroje ICE3A2565. Po jeho výměně zdroj naprázdno naběhl
jako před tím, ale při startu kotle opět problém. Zkoušel jsem zdroj
zatížit a vypínal při cca 1,7A (po chvíli vypnul nadobro). Přitom jen
ventilátor má příkon až 55W. Další IO už nemám. Přestože nevykazoval
žádný problém, vyměnil jsem i kondenzátor 100uF/400V na vstupu. Výstupní
také nevykazovaly žádný problém, tak jsem je zatím ponechal. Více jsem
nestačil zjistit. Kotel jsem nyní, vzhledem k počasí, zprovoznil na
laboratorní zdroj.
Při plném výkonu si to na 24V vezme v průměru cca 1,5A, ve špičkách
kolem 1,8A možná víc. Problém je tedy dle všeho skutečně jen ve zdrojové
části, otázkou je, kde. Je možné očekávat nějaký problém i v trafu?
Nenašel jsem žádné označení, byl by to asi poněkud problém.
Když už jsem u toho, kotel má 7 let a mám v něm již třetí expanzní nádrž
v okruhu TUV. Má objem 2l a tlak je z ní za 2-3 měsíce v podstatě úplně
pryč. Je to normální nebo mám jen smůlu. Vzhledem k tomu, že je tam k
vyrovnávání přetlaku při ohřevu TUV v zásobníku (2x21l), je to poněkud
zneklidňující. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?

Díky EH