Kalibrace CO sensoru

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Listopad 5 10:15:28 CET 2019

Zdravím,
k čidlu se vyskytují dva různé datasheety a v nich dva grafy - jeden má
na Y ose Rs/Ro kde Ro je odpor v čistém vzduchu - to je tenhle:
https://cdn.sparkfun.com/datasheets/Sensors/Biometric/MQ-7%20Ver1.3%20-%20Manual.pdf
A pak dále ještě tento datasheet, kde Ro je definován jako odpor čidla
ve vzduchu se 100ppm CO.
To je tento:
https://www.sparkfun.com/datasheets/Sensors/Biometric/MQ-7.pdf

Na tomto druhém je křivka CO hodně podobná křivce H2, což by mohla být
výhoda, přece jen nachystat H2 bude jednodušší. Ale první datasheet má
křivky obou plynů dost rozdílné :-(.
Dále je zákeřnost ještě v tom, že se předpokládá ve směsi běžný obsah
kyslíku a jiná hodnota může čidlo mást. (ale zatím nevím kterým směrem).
Takže můj pokus se svíčkou určitě negeneruje věrohodné výsledky.
Ve své sbírce různých nerostů mám kus koksu, zkusím do toho zabořit hrot
trafopájky, to by mohlo být pro generování CO dostatečné aniž by u toho
vznikal CO2. Otázka je jak přesně změřit ty mg hmotnosti pro výpočet.
Disponuji jen běžnou kuchyňskou váhou s rozlišením 1g.
Než to finálně dodělám tak se budu ptát kolem mě, zda někdo nemá CO
měřák a nebo testovací plyn v kartuši, přece jen to není úplně levné.

Díky všem za nápady.
Petr