Resuscitace gramofonu

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Sobota Listopad 2 15:29:03 CET 2019

Ale všechno to srovná propojovací kabel mezi přehrávačem a koncovým zesilovačem tlustý jako palec z bezkyslíkaté mědi za 60 000 Kč.
Pardon, nedalo mi to

Zdravím
Ladislav Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, November 01, 2019 11:04 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Resuscitace gramofonu

to je sice pravda a protože jsem se hodně zabýval záznamem zvuku (muzika, reportáže, zvuky z přírody, dělali jsme to v Českém fonoklubu http://fonoklub.wz.cz/ ) mám podobné zkušenosti. Pokud nahrávám na magnetofon, kde zkreslení narůstá postupně, stačí mi obvykle rezerva na signálové špičky 10 dB. To znamená že když moduluju na 1% zkreslení (půlstopý záznam rychlost 19), signálové špičky s +10 dB mají možná 5%. Dokonce při vícekanálovém master záznamu muziky na pásek se buben nechával záměrně trochu limitovat, protože pak má plnější zvuk a nedělá pak problémy při míchání. Pokud nahrávám digitálně, potřebuju rezervu na špičky minimálně 20 dB. Ale mám takový špatný dojem, že dnes snad všechna muzika prošla nějakým audio procesorem a ty špičky tam stejně nejsou. Zájemcům doporučuju přečíst tohle http://www.phobosaudio.cz/fmprocess.pdf
To jen aby jste měli představu, co se se signálem děje. To že se upravuje dynamický rozsah pro každé pásmo zvlášť, znamená že frekvenční charakteristika nějak nedefinovatelně plave ... a pak audiofilové hoňte kvalitu.

Anděl