[MECH:] Stolni mikrosoustruh

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Květen 23 09:10:16 CEST 2019

na ten hlinik je to treba tohle ? :
https://www.kovonastroje.cz/Nastroje-pro-kovoobrabeni/Soustruzeni/Soustruznicke-noze-a-VBD/Noze-s-vymennou-destickou/Stranove/System-ISO-S/Soustruznicky-nuz-pro-TC-T-vnejsi-levy.html
co znamena "drzak neni zakaleny" . to jako u obrabeni hliniku neni potreba ?
byl by nejaky odkaz na dostupne desticky na AL, pro drzak 8x8 / 10x10 ?
mam take pidi soustruh a co vim urcite, ze nic nenabrousim :-)
otocny drzak nozu jsem dokoupil od sieg "Model 000"a je to parada a
pohodli.
diky.
tomik.

> Existují ale plátky pro hliník (ostré, leštěné) se kterými to jde.
> Hodí se i pro obrábění plastů, mosazi a v podmínkách hobby i nerezi a
> jemné obrábění oceli. Doma používám prakticky jenom ty, jedině když je
> potřeba výjimečně něco většího ze železa tak použiju standardní plátek
> pro ocel.
>
> Druhá doména VBD pro hobby soustruhy jsou závity, v podstatě
> nelze nabrousit nůž tak přesně jako koupený plátek.
>
> Aleš Procháska

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín