[MECH:] Stolni mikrosoustruh

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Středa Květen 22 17:51:14 CEST 2019

> (Mimochodem, zjistil jsem, že někteří z klonů C2 a C3 mají posuv udávaný
> jako pouze pro závitování, ne pro čisté obrábění. Moc nechápu důvod a
> rozdíl - možná kvůli zpřevodování a nějakému blbému chování při vysokých
> otáčkách?)

To by se (asi) dalo vysvětlit tím, že závitový posuv se typicky řeší
přesným šroubem + dělenou maticí na suportu, strojní posuv
šestihrannou tyčí která pohání posuvovou převodovku suportu, ale není
dost přesný na soustružení závitů. Závitový posuv se rychleji
opotřebuje, nemá automatické vypínání a je z principu jen podélný,
strojní posuv má jemnější dosažitelný posuv na otáčku. A ty soustruhy
mají holt jen jeden z nich. Ten závitový je mechanicky jednodušší,
protože nevyžaduje převodovku v suportu.

Aleš Procháska