[MECH:] Stolni mikrosoustruh

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Květen 20 13:14:00 CEST 2019

Zdravim,

nejak se moi zachtelo maleho azvelmi maleho soustruhu - na modelarske
drobnosti typu osazeny sroub, distancni sloupek a tak dale - mosaz, hlinik,
nejake to kolotocove zelezo. Kdyby to melo strojni posuv, tim lepe, ale
nutnost to asi neni.

Nepotrebuju, nechci a nemam kam dat dvoumetrovou a nekolikasetkilogramovou
obludu, rad bych neco maleho, dejme tomu max 80-100 mm sklicidlo, tocna
delka 200 mm, pul metru / 30 kg celkem, proste neco na stul.

Existuje vubec neco takoveho? Modelarska / hodinarska masina? Uz me tady
berou takove napady, ze to zkusim postavit, ale znam sve dodaci lhuty (to by
prvni obrobek udelal pravnuk, kdyby to po mne chtel dokoncit), rozdelanych
projektu mam uz ted vic nez dost.

Videl jsem pomerne zajimavou konstrukci trochu vetsi potvory, kde na loze
pouzil svarenec a snad 20 mm podeprene tyce jako pojezd a zbytek byl na
cinskych CNC dilech - to by asi byla cesta, kterou bych sel, a o zbytek by
se postarala iDilna. Znamena to ale nedelat to co chci, ale delat soustruh
(navic jeste s nejistym vysledkem), coz je trochu kontraproduktivni.

No a samozrejme finance - maly cinan (malicko vetsi a malicko tezsi) se da
koupit za 16k a je za par dnu na stole, v podstate by mi asi stacil, kdyby
se naslo neco v podobne relaci, co by se mi libilo vic, nezlobil bych se.

Mate nekdo tip?

Diky.

Pavel Kutina