OT:clo a DPH u Aliexpressu

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Úterý Květen 14 14:11:57 CEST 2019

Zdravím,

pokud se něco posílá v rámci EU, tak se clo samozřejmě neplatí. U těch
Číňanů apod. ale záleží na tom, zda zboží opravdu posílá nějaký evropský
subjekt (a zboží  je již proclené), nebo zda se jedná o konsignační sklad.
V konsignačním skladu ještě proclené není , i když je na území EU.

Jiná věc je, že celníci si moc malých balíčků nevšímají. Třeba za displeje
ale platíme clo pravidelně a tam je háček, že embedded displeje mají sazbu
tuším 2%, a samostatné displeje 13%. A jakmile to má HDMI, tak je to prostě
problém vysvětlit, že je to embedded. Už jsme to několikrát vzdali a
zaplatili vyšší sazbu.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel