NAS help

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Květen 14 08:10:19 CEST 2019

Serverovna je vybavena UPS, ale to je na max cca 15 min, teda na kratky
vypadok, a po 5 min korektny shut-down.
Je to v historickom centre mesta, blizko je nemocnica, obytne budovy,
dostat tam MG je celkom slusny administrativny problem
(strasne vela povoleni a vyjadreni a aj technickych opatreni na splnenie
povolovacich podmienok...).
Riesili sme v okoli asi 700m MG na 2 inych miestach, ale na oboch musel byt
MG
vnutri budovy a splnenych vela dalsich podmienok a minimalne 8 mesiacov
silneho snazenia sa. Serverovna je "docasna" a zariadenia by mali do konca
roka
konecne odist do slusneho datoveho centra ( teda non-stop prevadzka aj v
pripade tyzdnoveho, ci mesacneho vypadku sietoveho napajania) a hlavne
mimo centra mesta !

Spracovavaju sa tam data, ktore nie su on-line, spracovanie je v davkach.
24 hod. vypadok v spracovani dobehnu priblizne
za 2 tyzdne. Ekonomicky takuto prevadzku nie je ucelne riesit ako celkom
bezvypadkovu.
Nie vsetky IT infrastruktury su take, ktore firmam 5 min vypadok IT sposobi
znacne straty, zastavenie vyroby, expedicie, a pod...
aj ked aspon trochu znali ludia si v prvej chvili IT a serverovnu
predstavia banky, telco operatorov, automatizovanu vyrobu, logisticke
sklady, ...

Ked si predstavite napr CERN  ( VELMI zjednodusene )
Bezi experiment, zbieraju kvanta dat a niekam ukladaju - cim viac dat
dokazu nazbierat a ulozit, tym viac analyz, pohladov, suvislosti ... dokazu
neskor urobit.
Nasledne, aj niekolko rokov po skonceni experimentu s nimi robia - tiez to
nie je on-line.
<odlahcenie>
Ak napriklad vedci dostanu data o den neskor, tak sa VOBEC NIC nestane, aj
ked z oneskorenia vedia robit strasne dusno ;-)
</odlahcenie>
Dalsim prikladom mozu byt archivy - ak sa nieco zaarchivuje o den neskor,
tak sa tiez nic nestane.

A ak je tu niekto z tej oblasti, tak pride strasny flame a kamenovanie
;-)))

Dodo

pi 10. 5. 2019 o 14:44 Josef Zeman <jozem na volny.cz> napísal(a):