NAS help

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Květen 9 13:35:30 CEST 2019

No jen v mém okolí jsou min 3 takové případy - o kterých vím. Takže tuto ač
cizí zkušenost nemohu pokládat za urban legend.

To obnovení záohy, my to máme dokonce v ISO

----- Původní zpráva -----
Od: Dodo Racek

Aj informacia, ze rovnake disky, kupene v tom istom obchode naraz odidu
"naraz", alebo par hodin po sebe je "urban legend".
Ak by to realne/releventne platilo, tak vsetky diskove polia pridu o data...
rebuild RAID-u z 1TB a vacsich diskov trva v prevadzke desiatky hodin.

V diskovych poliach su disky, ktore su z tej istej serie, casto so SN aj po
sebe iduce v poctoch desiatky az stovky v kazdom poli.
Zatazovane su velmi podobne, az rovnako, kedze su v tych istych RAID-och a
tvoria rovnake volumy.

A plati este jedna, casom preverena poucka:

Zalohuje vela ludi, skoro kazdy !  Ale test zalohy (restore na ine
prostredie) pre pripadnu obnovu nerobi skoro nikto ...

;-)

A zabava zacina az pri ostrej obnove...

Dodo

ut 7. 5. 2019 o 18:31 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napísal(a):

Co to bylo za disky? Disky nezdechají jenom mechanicky, ale i elektricky,
ano, kondy ale ne na disku, nýbrž ve zdroji.

Když s tím diskem třesete, no tak se nedivte, že se rozeběhne. Zatuhlé
ložiska se uvolní (ty lokální nánosy mazivokovu) a točí se jak za mlada.

Disky je lepší mít svisle, ten mazivokov je pak neutěsňuje tolik a když
vznikne tuhý nános, tak jen na horní straně.