NAS help

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Květen 8 22:46:46 CEST 2019


Nákup normálně ve velkoobchodu v ČR. Každopádně nejde nic reklamovat, když je pole zcela funkční až na jednu drobnost. Dojebalo všechny data. Ticket jsem pak otevíral standardně přes web Synology, začli se tomu věnovat až po několika urgencích.
To že skončí Synology zcela nefunkční je podle mě minimální šance, mnohem častěji vlivem softwarové chyby zmizí data, i když celé Synology pojede normálně dál. V tom je ten problém. Vadný hardware jde obvykle řešit jiným hardwarem včetně třeba výměny elektroniky disku, ale rozbitý raid nebo poškozená data jsou mnohem větší problém, především u těch vícediskových. A to je přesně to, v čem Synology nevěřím. Mají příliš mnoho kombinací na to, aby zvládli při té četnosti vydávání firmware a aktualizaci softwarových balíků všechno pokrýt.

> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of per512
> Sent: Tuesday, May 07, 2019 8:08 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: NAS help
> 
>    Vaše zkušenosti mě překvapují,
> 
>    je otázka kterým "prodejním" kanálem se k vám Synology NASy dostaly...
>    Na tom hodně záleží!
>    Zrovna dneska jsem byl v Praze na Synology Prague 2019 a bavili jsme
> se o dvou řadách DS, které měly problémy jednak s CPU Atom a ještě s MB,
> ale Synology je měnilo obratem, pokud byly v Evropě skladem. Sám jsem to
> jednomu zákazníkovi, který ji bral jinde (DS1816+ myslím), předloni
> zařizoval, poté co mu zdechla na úrovni MB/CPU a výměna proběhla do 5-ti
> pracovních dní přes Německo...
>    Jinak Nejrychleji proběhla kace tak, že jsme zavolal dodavateli, než
> jsem k němu dojel byla nachytaná náhradní mašinka, otestovali si
> nefunkčnost dovezené a vydali novou.
>    Zákazník stál cca 60 minut :-D
> --
> 
>    RtepP
> 
> 
> Dne 7.5.2019 v 13:28 Tomáš Koželuh napsal(a):
> > Ten konkrétní případ byl na řadě RX. Mimochodem se čekalo asi měsíc a
> půl, než se na supportu Synology ráčili vyjádřit, že z toho ty data nedostanou,
> že můžeme zkusit někoho, kdo se zabývá obnovou dat. Což je trošku
> problém u cca 20TB dat a Synology v té době asi za čtvrt milionu. To si člověk
> jen tak podruhé nekoupí, aby rozjel nový kus. Naštěstí většina těch dat byly
> jenom zálohy.
> > Od té doby považuju Synology maximálně jenom za nástroj k zálohování a
> všem, kdo ho používají jako primární zdroj dat, vždy doporučuju pravidelně
> zálohovat. Synology prostě nemá kvalitní support a až to budete nejvíc
> potřebovat, tak budete čekat, než na vás přijde řada. Je to logický, v ceně
> toho zařízení za pár kaček prostě nic takovýho není a proto ani nelze nic
> takovýho očekávat.
> > U DS to většinou bylo tak, že to začlo nějak divně blbnout po větším
> upgradu. U jednoho nepravidelně vypadávaly disky z raidu, občas něco
> neběželo správně. Stačilo udělat čistou instalaci a nasypat data zpět. To už
> jsou oproti předchozímu absolutní drobnosti, ale i to stálo dva nový disky, než
> se přišlo na to, že chyba je v Synology.
> > I když někam vykopírovat třeba 12TB dat, aby to člověk mohl i dneska
> udělat, tak to taky není úplně sranda. Poslední dobou jsem tyto problém ani
> nezaznamenal, takže předpokládám, že na upgradech výrazně zapracovali.
> Jenže kdo vám zaručí, že se nějaká podobná katastrofa po upgradu nestane?
> Díky té hromadě aplikací vychází aktualizace docela často. Uživatelé můžou
> mít spoustu různých variant polí, konfigurací,... Co když něco opět
> přehlídnou?
> >
> >> -----Original Message-----
> >> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of per512
> >> Sent: Monday, May 06, 2019 9:42 PM
> >> To: hw-list na list.hw.cz
> >> Subject: Re: NAS help
> >>
> >>     Můžu mít dotaz -
> >>     na jakých řadách Synology se Vám to stává a kolikrát?
> >>     Používáte řady FS nebo jen low-cost DS?
> >>     Už stejný dotaz pokládám podruhé a zatím jsem nedostal konkrétní
> >> odpověď...
> >>     U mě běží Synology stroje jak v roli videoserverů (48 HD kamer max.),
> >> tak v roli primárních mail a file serverů a kdyby neklekaly disky, tak o
> >> nich nevím.
> >> --
> >>
> >>     RtepP
> >>
> >> Dne 6.5.2019 v 10:23 Tomáš Koželuh napsal(a):
> >>> Co taky od toho zařízení za pár kaček bez jakékoliv rozšířené záruky
> čekat. Robustní
> >> řešení, stojí násobně víc, tak to prostě je. Synology a podobný hračky
> používám pouze
> >> na zálohy nebo až kopie záloh, protože je to bohužel dost nespolehlivá
> věc. A každýmu,
> >> kdo tam má produkční data, dost důrazně doporučuju, ať ty data
> minimálně denně
> >> zálohuje někam jinam. Jakmile se Synology zblázní, je velký problém z
> něho ty data
> >> dostat.
> >>>
> >>>> -----Original Message-----
> >>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Michal
> Grunt
> >>>> Sent: Monday, May 06, 2019 9:49 AM
> >>>> To: HW-news
> >>>> Subject: RE: NAS help
> >>>>
> >>>> Nam se u jednoho Synology stalo (RAID6 pro jistotu) ze se pole z ničeho
> nic
> >> rozpadlo
> >>>> resp. degradovalo. Jeden disk z pole sam od sebe vypadl. A to bezelo
> asi mesic (cely
> >> hw
> >>>> byl starý cca mesic) a davalo se to tam z duvodu robusnosti. Disky nove,
> všechny
> >>>> stejne edice (WD RE3 snad). Žádný z disku žádné problémy nevykazoval
> ani ten co
> >>>> vypadl. Po obnove pole to uz cca rok drzi. Pak tomu verte. Zákazníka o
> něčem
> >> slozite
> >>>> přesvědčujete, ze to soucasne reseni uz je nevyhovujici takze se
> nakoupí novy HW a
> >>>> ono to pak ma pomalu tu samou spolehlivost jako to stare.



Další informace o konferenci Hw-list