8.5 miestny multimeter, technologie z pred 30 rokov

Michal Vanka junk.mv na gmail.com
Úterý Květen 7 19:26:35 CEST 2019

Zdravím metrologickou sekci :).

Nabídli mi nedávno kalibraci mého Advantestu R6581 oproti napěťovému
normálu s přesností 0,1 ppm (neuvedli ovšem, za jak dlouho).
Aby to bylo absolutně přesné, tak bych přeci potřeboval kalibraci přímo
oproti tomu Josephsonu, který má 0.005 ppm, že jo...
To je ale jenom teorie, protože samotný DMM má na rozsahu 10V přesnost
cca 5ppm (3458A s optionem 002 má 4ppm) za rok. Krátkodobou přesnost neznám,
3458A ji má 0.6 ppm za 24 hodin, Advantest je na tom možná podobně.

Dovolte mi kacířskou otázku: k čemu je sedmá a osmá číslice 8.5 místného
DMM,
když jeho napěťová reference ujíždí už na šestém desetinném místě?

Michal