8.5 miestny multimeter, technologie z pred 30 rokov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 7 07:59:04 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

ja som sa primarne nepytal na EMC testy ale na jednoduche testy
funkcionality, teda na to, kedy Tvoj voltmeter ukazuje spravne a kedy
uz nie. Ked sa teda snazis uz o viacdigitove riesenie, 6 digitov by
mal byt mikrovolt, tak nejaku predstavu za akych podmienok tych 6
digitov budes merat by si mohol mat. A ked sa uz teraz venujete s
Danom tomu EMC designu a konstrukcii zariadeni, tak jedna zo
zakladnych veci je si uvedomit s akymi frekvenciami clovek pracuje. Ja
som sa pytal na 50ns...200MHz az 1ns...1GHz a Ty si odpovedal s
1kHz...1ms. Myslim, ze uz asi tusis, ze ja sa pytam na jablcka a Ty
hovoris o hruskach, teda myslim, ze intuitivne chapes aj sam, ze ja
hovorim o jednych konstrukcnych pravidlach a Ty o druhych.

Inspiracia u druhych vyrobcov, vies ja cudzie vyrobky nerozoberam,
nevrtam sa v nich a nenicim ich, mne bohato staci aj to, co mi ukazali
na skole... A ani v kariere mi nebolo velmi dopriate venovat sa
serioznejsiemu navrhu a konstrukcii elektroniky, hoci som sa tomu sam
velmi chcel venovat, takze velmi neviem, ako toto riesia ini
vyrobcovia. Ale v tych roznych journaloch a design notes som si
vsimol, ze velki vyrobcovia si nechavaju patentovat a copyrightovat aj
jednoduche layouty na PCB...

Inak myslim si, ze je pre Tvojho zamestnavatela asi nejako uzitocne,
ked sa podobnym zabavkam venujes aj vo svojom volnom case a vzdelavas
sa v elektronike 24/7. Tak nech sa Ti dari a nech mas z toho aj nejaky
realny uzitok.

A.

---

Neviem, EMC testy som tomu nerobil. A ako tak pozeram vyrobky inych
vyrobcov, asi ani oni to nepovazuju za nejaku horucu temu.
Na vstupe plavajucej casti je dolnopriepustny RC filter s hranicnou
frekvenciou asi 1kHz a bude tam pridana "common mode" tlmivka, o
nijake dalsie potlacenie rusenia som sa nesnazil. Ale kedze je to moj
design, tak si ho mozem kedykolvek upravit, ak by som mal nejaky
problem.