NAS help

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Květen 7 18:31:06 CEST 2019

Co to bylo za disky? Disky nezdechají jenom mechanicky, ale i elektricky,
ano, kondy ale ne na disku, nýbrž ve zdroji.

Když s tím diskem třesete, no tak se nedivte, že se rozeběhne. Zatuhlé
ložiska se uvolní (ty lokální nánosy mazivokovu) a točí se jak za mlada.

Disky je lepší mít svisle, ten mazivokov je pak neutěsňuje tolik a když
vznikne tuhý nános, tak jen na horní straně.

----- Původní zpráva -----
Od: Dodo Racek

Naposledy vcera som vypol 2 diskove polia, 534 diskov,  beziace 7x24 v
produkcnej prevadzke od oktobra 2013, pretoze bolo
Dnes, po cca 24 hodinach vypnutia som ich znovu zapol...

Statisticky mozem povedat, ze pri prestahovani minimalne 10 000 rotacnych
diskov v diskovych poliach a dalsie stovky v serveroch priebehu poslednych
asi 10 rokov mi po vypnuti znovu nenabehli 2 ( slovom DVA) disky a nebolo to
v ramci jedneho stahovania.