8.5 miestny multimeter, technologie z pred 30 rokov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Květen 6 12:02:06 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

chcel by som sa spytat, ze co robi ten Tvoj voltmeter s takymi
ns-paketami roznej amplitudy, roznej dlzky a este roznejsej opakovacej
frekvencie?

Mimochodom pekne citanie... Hlavne mne sa pacila pasaz o vyvoji
software celeho toho voltmetra ale aj debugovanie a ladenie chyb
jednotlivych programovych modulov.

A.

---

Tento HP zurnal sa stal impulzom pre moje hlbsie studium cinnosti
integracnych a inych AD prevodnikov. Niekolko ostatnych mesiacov su
patentove spisy, manualy k multimetrom (stroje vyrobene v 70-tych a
80-tych rokoch mavali castokrat velmi podrobny popis cinnosti, zvlast
tie od HP a Keithley - a dalo sa z nich zistit a pochopit viac nez z
patentovych spisov) mojim citanim do mestskej hromadnej dopravy.

Potuzeny novymi vedomostami som sa len tak, pre srandu kralikov
rozhodol urobit si voltmeter s multislope AD prevodnikom. Niekolko
fotiek je tu https://imgur.com/a/Gw408Gg
Cele je to dizajnovane ako 6 a pol miestny merak, teraz je zobrazovane
o jedno miesto viac, aby som videl sum. Vo finale bude asi to posledne
miesto vypnute.

Samozrejme, rozhodujuca je nelinearita, teplotna a casova zavislost. S
meranim nelinearity to nebude tak trivialne, predosla verzia mala
nelinearitu okolo 10ppm, medzicasom som ten ADC dal na lepsi plosak,
zmenil niektore suciastky a verim ze bude lepsia. Tento voltmeter je
stale v stadiu finalnych uprav, takze definitivne merania este musia
chvilku pockat.
Je to na hony vzdialene od HP3458, pochopitelne, ale uz aj taky 6 a
pol miestny merak je vcelku vyzva, zvlast ak ma ukazovat trochu
zmysluplne cisla.