polarizace VKV vysílačů

Josef Zeman jozem na volny.cz
Pondělí Květen 6 10:06:13 CEST 2019

Zdravím,

zatím vypadá, že DAB pojede ve 3. pásmu. Ovšem stávající stav viz třeba
http://www.digitalradiodab.cz/rozhlasove-stanice.html je opravdu běs.
Když si tam představím všechny běžně dostupné VKV stanice, tak počet
využitých kanálů (segmentů) pěkně naroste. Pokud by se mělo stihnout
pokrytí signálem ke stanovenému datu, tak by už dnes musela být ve
vzduchu nějaká aktivita patrná. A ono nic. S televizí se docela snaží.
Aby ne, když s nástupem DVB-T2 postupně začnou kódovat a vybírat.
Srandovní 5W dokrývače pro jedno sídliště, visící na věži kostela ...
Jako v dávných dobách, kdy jsme stavěli dokrývače pro MMDS. Využití
infrastruktury BTS by mělo logiku. Jen by je operátoři museli krmit
optikou a ne vzduchem. Stejně k tomu bude muset dojít s nástupem 5G. Do
naprosté většiny BTS nemají šanci data v potřebném objemu dotlačit.

Zeman