Re: polarizace VKV vysílačů

Neděle Květen 5 23:41:39 CEST 2019

Zajímavé je, že rádio v autě mi hraje o dost líp, než třeba přenosné
rádio s prutovou anténou. Ale někdo tady kdysi psal, že v těch
autorádiích je nějaké digitální zpracování signálu. Třeba proto je to
tak citlivé. Ale věřil bych i tomu, že si s tím dali tu práci a anténu
aspoň trochu doladili. Nevím jak je to teď u autorádií, co už mají jen
FM, ale když tam bylo i AM, kabel k anténě byl nějaký vysokoimpedanční s
tenkým drátem, asi aby se nezvětšovala kapacita antény pro AM. Nehrálo
pořádně ani jedno pásmo. Pokud byl zesilovač hned u antény, pak už to hrálo.
Anděl