vypocet

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Květen 4 10:28:59 CEST 2019

On Sat, 4 May 2019, ToMaS wrote:

> Nejsem si jist vypoctem ...
>
> Rekneme ze si na TME koupim jadro:
> https://www.tme.eu/cz/details/t225-26b/prstencove-feritova-jadra/micrometals/
> Navinu deset zavitu a budu mit 16uH, ale jaky max proud si muzu dovolit.
>
> Neco jsem spocital (spis odhadl), avsak rad bych zjistil jak se to ma
> pocitat.

   nI = BS / Al

Al znate, plochu S (prurez) si spocitate dle rozmeru jadra , max
syceni B (Tesla) si musite sam urcit kam az to chcete hnat (zelezoprach
se tusim dava 0.8 az 1.0, ferit tak 0.25 az 0.3) dobre je to vycist
z tabulek vyrobce. Vysledkem jsou amperzavity z kterych si max
proud urcite podle poctu zavitu co namotate.