zahada spojeni RS485

Pátek Březen 29 20:48:16 CET 2019

to sice vím, že ten simoreg je nějakým způsobem vadný (blokuje linku),
jen se chci dopátrat, co je to za závadu. Vypadá to, že vadný budič
linky /přijímač to nebude, protože jednak v té síti normálně komunikuje
(byť úrovně ztahuje někam dolů), ale taky a to vyplývá z těch obrázků co
jsem tam dával. Pokud vysílá master, je to bez problémů a linka běží
normálně. Až když má odpovídat jiné zařízení v té síti, začne simoreg
úrovně ztahovat do mínusu. Takže pokud jiné zařízení zrovna vysílá
zápornou úroveň, místo -2 je tam -2,5V. Pokud kladnou, je tam jen +0,5V.
Po konci relace zase linku uvolní, což jsem ze začátku přehlédl. Protože
novou relaci vždycky začíná master a linka je volná.
Mám podezření, že se přepsaly parametry pro spojení a že simoreg přejde
do nějakého čtyřdrátového režimu RS422, pak nerozumí adrese (myslí si že
je na lince sám) a pokud nic nedělá, drží linku v záporné úrovni.
Bohužel měl jsem čas asi hodimu si s tím hrát a je to až na Moravě. Na
přepsání parametrů by tam musel vyrazit kolega.

Anděl