zahada spojeni RS485

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Březen 29 10:51:30 CET 2019

Zdravím,

podle průběhů bych odhadoval vadný budič nebo nesymetrické zakončení linky
RS485 v jednom regulátoru. Tedy chybí jeden pull rezistor.

Také souhlasím s tím, že budič RS485 má být oddělen.

Ještě k našemu TC485. To je převodník, který je primárně určen pro teplotní
čidla řady TQS3 a TQS4 (
https://www.papouch.com/cz/shop/product/tqs3-o-venkovni-teplomer-s-rs485/ ),
které komunikují po RS485.  Tato čidla byla vyvinuta v roce cca 2000 hlavně
pro potravináře (sklady, potravin kuchyně..) . V tomto prostředí není možné
nikoho donutit, aby linka byla správně zakončená. Zakončovací odpor tam
nikdo nedá, nebo nechá na všech čidlech atd. Už zcela nereálné je něco
zakončovat, když se linka prodlužuje apod.

Proto se udělalo takové kompromisní zakončení, aby to nějak fungovalo. Tedy
v převodníku TC485 jsou pull-up a piull-down 22k. (což dává zhruba 680 Ohmů
při 32 zařízeních). Kvůli ceně je také převodník opačně oddělen, tedy
napájení je společné se stranou RS485 a oddělena je RS232.

Tedy TC485 bych opravdu používal jen s čidly TQS3 nebo 4. Správný převodník
je UC485S (
https://www.papouch.com/cz/shop/product/uc485s-konvertor-rs232-na-rs485-rs422/
),
který je bez kompromisů, vše se dá nastavit a nejsou s ním problémy.

UC485S rádi zapůjčíme k vyzkoušení a pro členy konference nabídnu i
speciální cenu.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba

pá 29. 3. 2019 v 10:20 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>