OT Zavity 1/8

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Pátek Březen 29 08:38:05 CET 2019

Tohle je nejlepší kupovat v Česku, tady mají ty závity aspoň správně popsané (jestli je to G nebo NPT). Namátkou kovaz.cz, chvalis.cz.

Ty pneumatické rychlospojky půjdou připojit obráceně přes redukci ("mufna", "nipl") kterou mají normálně třeba v Bauhausu. Velikost 1/8, tady se automaticky rozumí že jde o G1/8. Jinak tamtéž mají jeden typ uzavíratelné přípojky (s různými připojovacímí závity, vesměs G) pro stlačený vzduch, je to u nás prakticky standard a jsou tím vybavené všechny hadice, pistole apod.

Aleš Procháska

 Od:   Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
 Komu:   HW news <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   28.3.2019 19:02
 Předmět:   OT Zavity 1/8

Dobrý den všem,

nemám zkušenosti s modelářskou vzduchotechnikou a narazil jsem na divné  věci:

1. Z dřívějška mám kompresor Fengda (nedoporučuji, umí jen malý tlak) a do  něj pasuje krátce na to zakoupený:
2. https://www.peckamodel.cz/sm2217-rychlospojka-airbrush-samec-1-8

3. Pak jsem koupil:
https://www.banggood.com/18inch-Airbrush-Quick-Disconnect-Release-Coupling-Adapter-Connecter-p-938569.html

A potom toto, protože (3) měli jen 1 ks:
4. https://www.banggood.com/18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Quick-Release-Adaptor-With-Micro-Air-Adjustment-Connector-p-1058204.html
5. https://www.banggood.com/3-Way-18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Manifold-Adaptor-Splitter-Tattoo-Spray-Connector-p-1265499.html

Očekával jsem, že ten samec ze (4) bude stejnej jako (2) a z (3) a že vůbec  ty všechny závity budou pasovat do sebe.

Jenže závity se nějak divně liší:
- (2) jde našroubovat na (1)
- Ani u (3) nic podezřelého, sestava 1-3-2 funguje
- Samci z (4) nejdou našroubovat na samice z (4)
- Samci z (4) jdou našroubovat na (5)
- Samec (2) nejde našroubovat na (5)
- Krytky z (5) jdou našroubovat na samice z (4)
- Krytky z (5) jdou našroubovat na samici z (3)

“nejdou našroubovat“ nejspíš obnáší rozdílné stoupání a projevuje se tak,  že při utahování skončím u kov-kov místo aby až o kus dál bylo cítit že stlačuji  gumové těsnění.

Čeho 1/8 to vlastně má být?
Jaké to má mít stoupání?
Nemají to češi zaokrouhlené k metrice a číňani k palcům?
Mám za (1) a (2) chtít vrátit peníze, nebo jsou to normální tolerance a mám  víc zabrat při utahování?

A pak další věc:
Protože ty spojky (3,4) jsou v rozpojeném stavu uzavřené, tak jsem si  představoval, že je našroubuju na (5) a budu moct zapojovat a připojovat. Jenže  protože na (5) se šroubují samci a to blokování je v samici, tak to takhle  nejde.

Dělá se něco, co by splnilo mou představu, mít to našroubované na  kompresoru a do toho zapojovat věci, aniž by unikal vzduch tam kde nic zapojeno  není? (nebo jedině s redukcí, aby (2,3) byly opačně?)

Díky,
PH