OT Zavity 1/8

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 28 19:02:22 CET 2019

Dobrý den všem,

nemám zkušenosti s modelářskou vzduchotechnikou a narazil jsem na divné věci:

1. Z dřívějška mám kompresor Fengda (nedoporučuji, umí jen malý tlak) a do něj pasuje krátce na to zakoupený:
2. https://www.peckamodel.cz/sm2217-rychlospojka-airbrush-samec-1-8

3. Pak jsem koupil:
https://www.banggood.com/18inch-Airbrush-Quick-Disconnect-Release-Coupling-Adapter-Connecter-p-938569.html

A potom toto, protože (3) měli jen 1 ks:
4. https://www.banggood.com/18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Quick-Release-Adaptor-With-Micro-Air-Adjustment-Connector-p-1058204.html
5. https://www.banggood.com/3-Way-18-Inch-Airbrush-Air-Hose-Manifold-Adaptor-Splitter-Tattoo-Spray-Connector-p-1265499.html

Očekával jsem, že ten samec ze (4) bude stejnej jako (2) a z (3) a že vůbec ty všechny závity budou pasovat do sebe.

Jenže závity se nějak divně liší:
- (2) jde našroubovat na (1)
- Ani u (3) nic podezřelého, sestava 1-3-2 funguje
- Samci z (4) nejdou našroubovat na samice z (4)
- Samci z (4) jdou našroubovat na (5)
- Samec (2) nejde našroubovat na (5)
- Krytky z (5) jdou našroubovat na samice z (4)
- Krytky z (5) jdou našroubovat na samici z (3)

“nejdou našroubovat“ nejspíš obnáší rozdílné stoupání a projevuje se tak, že při utahování skončím u kov-kov místo aby až o kus dál bylo cítit že stlačuji gumové těsnění.

Čeho 1/8 to vlastně má být?
Jaké to má mít stoupání?
Nemají to češi zaokrouhlené k metrice a číňani k palcům?
Mám za (1) a (2) chtít vrátit peníze, nebo jsou to normální tolerance a mám víc zabrat při utahování?

A pak další věc:
Protože ty spojky (3,4) jsou v rozpojeném stavu uzavřené, tak jsem si představoval, že je našroubuju na (5) a budu moct zapojovat a připojovat. Jenže protože na (5) se šroubují samci a to blokování je v samici, tak to takhle nejde.

Dělá se něco, co by splnilo mou představu, mít to našroubované na kompresoru a do toho zapojovat věci, aniž by unikal vzduch tam kde nic zapojeno není? (nebo jedině s redukcí, aby (2,3) byly opačně?)

Díky,
PH