mini cnc

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Březen 23 21:04:13 CET 2019

na Reprap.org je nějaká malá CNC tištěná 3D tiskárnou, zkuste se tam
podívat. Určitě tu někoho najdete, kdo to vytiskne. Dá se taky udělat ze tří
CD mechanik, to dokonce prodávají kolem 70$ hotové.

jinak cnc se nemusí dělat jen krokovými motory, to už je jen takové
zjednodušení. Velké CNC mají normální motory a snimače polohy nebo otáček,
taky by to byla cesta - viz ty čárkové proužky co jsou v tiskárnách, to by
se dalo použít. Ale i u nich dochází "ke ztrátě kroků", když jedou moc
rychle.

Jinak krokový motor by mohl stačit NEMA17 co se dává do 3D tiskáren. Na tom
3040 mám už poměrně velké macky NEMA23. Ty krokáče taky nejsou levná
záležitost. Ale řídit to může Arduino NANO - mrkněte na ali, mají tam i cnc
základní desku pro to nano, kam jen přiděláte 3x za dolar kus drivery. Jo,
já už přemejšlel i o tom, že to budu honit arduinem. (hledejte ardiuno nano
cnc)

----- Původní zpráva -----
Od: Vladimír

To je hezké, bohužel jsem už v důchodu a nemám prakticky žádné možnosti
složitější výroby. Jsem sice nástrojař, ale moje možnosti jsou teď omezeny
na stojanovou vrtačku, pákové nůžky, brusku a svářečku. O frézování,
soustružení, přesném broušení, ohýbání a podobných věcech (které samozřejmě
umím) si mohu nechat jen zdát. Takže v úvahu připadá jen nějaká stavebnice,
maximálně s nějakým jednodušším "doladěním". O penězích nemluvě, i kdybych
musel některé díly dokoupit, i 10k je už za hranou.