mini cnc

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Březen 23 11:16:09 CET 2019

Já jsem po dlouhém výběru a tlaku na cenu od vedení nakonec koupil skoro 4x
dražší 3040 Z-DQ s mnoha dobrými důvody (chromované kuličkové šrouby atd) a
taky to šlo z německa. Řešil jsem problémy ztráty kroků, způsobenou zřejmě
krokovými motory. Ale i s těmito motory, po hodinovém zahřátí pod
bublinkovou fólií to kroky neztrácí. Používám OrangePI-PC a přímo na to
udělanou distribuci linuxcnc s machinekitem. Mach3 na tom sice jede taky,
ale síla těch krokáčů je oproti linuxcnc přímo mizivá, protože to nějak
šetří elektřinou - a hlavně s tím linuxem nepohnete při dotahování nástroje.

Při zkoumání proč to ztrácí kroky, jsem objevil, že po elektronické stránce
je to naprosto v pořádku a co jiní řeší za problémy v elektronice, tohle je
má všechno už na desce - a hlavně to má udělané správně, ne tak blbě, jak to
najdete zpytlíkované od programátorů na netu, to je fakt zoufalství, co ti
programátoři dokážou když šáhnou na HW.

V podstatě stačí omezit max rychlost (mám ověřené rychlosti do 512mm/min),
když dám 1500, tak to kroky ztrácí. Dál to neověřují, spočítejte si
rychlosti na fswizard.com a až na dřevo jsou všechny menší - s dřevem
nedělám. Ukazuje to i potřebný výkon motoru, když to bude 0, tak je to pod
rozlišovací schopnost (10 nebo 20W, už nevím).

Hlavně - otáčky 11000 co mám (300W motor), je docela málo, proto ty řezné
rychlsoti vycházejí malé.

----- Původní zpráva -----
Od: Vladimír

Zdravím, chtěl bych si pořídit nějaké malé hoby cnc. Co od toho hlavně
chci - frézování jednoduchých dps, nápisů na štítky, frézování plexi, dřeva.
Kdyby to zvládlo i hliník, byl bych rád. Rozměry obráběných věcí tak max
150×200. V ceně tak do 5k Kč
Něco jsem si našel na Ali, dokonce některé věci, sice dražší, ale mají v
evropských skladech (bez starostí s celníky).
Nedělám si iluze, že za pět tisíc koupím nějaký zázrak, ale aspoň bych se
chtěl vyhnout úplnému šrotu.
Rozměrem obrobku by mi stačilo něco takového:
http://bit.ly/2FmAcJi
http://bit.ly/2Fofh8F
Nebo větší http://bit.ly/2UNkoWs
Jen se bojím, že ten větší 3018 bude oproti 2418 vzhledem k totožné
konstrukci ještě víc "roztřesený"