RE: monitorovací zařízení a CLOUD - jak na to?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Březen 19 11:51:23 CET 2019

OK. V první řadě tedy přestaň psát o cloudu, protože cloud rozhodně doma mít nebudeš. Už z principu. Minule jsem posílal odkaz, co je to cloud.

Pokud se má jednat o řešení pro zákazníky, je docela vhodné, aby řešení bylo robustní a dostupné 24/7. Pokud si to uděláš doma, potom stačí výpadek připojení k internetu s zákazníci mají smůlu.

Poskytovatel k internetu je proto poskytovatel, že ten internet poskytuje. Co na internetu děláš, pokud to je v rámci zákona a v rámci smlouvy s poskytovatelem, je tvoje věc. Můžeš se připojovat kamkoliv klidně každou sekundu. Není důvod, proč by tě měl poskytovatel internetu blokovat. Pokud tím poskytovatelem tedy není sousedova WiFi, kterou tím zasekáš, a soused se naštve.

Ty tedy potřebuješ Message Broker, třeba MQTT Broker nebo vlastní řešení, to je jedno. Princip je, že na serveru ti pojede služba, ke které se připojí jak zařízení, tak příjemci, a služba bude zajišťovat přeposílání zpráv od zařízení těm příjemcům. Jinými slovy, na server se připojí čidlo teploty a také se tam připojí počítač Julda. Kdykoliv čidlo teploty pošle zprávu na server, ten ji odešle do počítače Julda. Samozřejmě může zprávy skladovat, dokud nebudou odeslány apod. Čidlo teploty i počítač Julda jsou klienti, kteří se napojují, takže nemusí mít pevnou IP adresu ani svou vlastní veřejnou IP adresu. Server musí vědět, že zprávy z čidla teploty má (a může) odesílat počítači Julda a nebude je posílat počítači Žaneta.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of soteza
Sent: Tuesday, March 19, 2019 11:30 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: monitorovací zařízení a CLOUD - jak na to?

Takhle... Jsem Pascal-ista,  Delphi-sta, nějaké to PHP bych také dal.
Aplikace pro linux zvládám. Jen mi jde o to, že málokterý náš zákazník
má veřejnou IP adresu a je problém příchozích spojení přes routery pro
přímý přístup do zařízení. Proto bych chtěl jít cestou odchozího spojení
na cloud. Prostě, z PC WIN aplikace se dostane na "server" a program v
OrangePI také. Z Win data nastavím a pošlu a OPi si je načte, nastaví a
něco na cloud uloží. To si zase stáhne Win aplikace. Aby se obešla
nutnost pevné veřejné adresy u zákazníka(většinou bytové domy) natování
portů na routerech atd... A ještě jedna věc by mně zajímala. Jak se
tváří provozovatel připojení na net, když se z aplikace budu cca po 30s
přihlašovat a dotazovat na server, jestli tam něco nového není nebo je?
Aby mně nezablokovali pro "ucpání" linky nebo tak.

MZ