Re: kalorimetrická rovnice

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 17 21:10:47 CET 2019

Šíření tepla v tom Al bychom asi mohli pro začátek zanedbat. Hlavní problém
je, že nevíme nic o proudění okolo, takže nelze stanovit nic jako tepelný
odpor povrch-okolí.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Standa Palas
To jsem chtěl taky napsat. Přece záleží na tvaru toho hliníkového bloku.
I když je hliník dobrý tepelný vodič, tak teplota na povrchu a teplota
třeba v hloubce 1cm se bude dost lišit. Máte změřenou teplotu na setiny
stupně. Kde jste ji měřil? Na "návětrné", nebo na odvrácené straně?
Vždyť i povrchová teplota toho bloku se musí dost měnit podle toho, kde
to měříte. Moc tomu nerozumím.