UV laser z BG

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Březen 16 15:11:43 CET 2019

Díky, samozřejmě jsem to našel asi minutu po odeslání mailu:-)

O refundu jsem původně neuvažoval. Ale nakonec k tomu dojde, protože prodejce mi můj komentář neschválil.

Zatím jsem byl línej ho měřit. Ale žere to stabilních 600 mA, tedy je jasné, že kdyby měl mít 1,5 W, musel by samotnej laser mít účinnost přes 50 %. Hledal jsem DS a našel jsem i nějakou UV laserovou LEDku s proudem 600 mA a ta měla 600 mW.

Změřit se to dá kalorimetricky. Vezme se třeba kus mědi, vyvrtá dírka pro paprsek a začerní, pak druhá pro čidlo teploty. Pak stačí zvážit, spočítat tepelnou kapacitu a z rychlosti nárůstu teploty určit výkon.

Druhá možnost je k tomu přidělat ještě třeba tranzistor, nechat to laserem ohřát na max a pak zjistit, jakým výkonem musí topit tranzistor, aby teplota byla stejná. Ale u těhle malých výkonů je to zdlouhavé.

PH

From: Marek Sembol
Nemam ted zadnou dostatecne cerstvou objednavku u BG, ale pokud se ptate na review, tak to je v seznamu objednavek -- normalne tlacitko review, kde jim to muzete sepsut. Pokud jde o reklamaci - tak to je tusim v detailech objednavky nekde dole - neco ve stylu "refund request"
Moje zkusenost s vyrizovanim reklamaci na BG je stejne dobra jako u aliho - nebylo jich moc, ale kdyz byly, tak vyrizene rychle a k me spokojenosti.

Mel bych ale dotaz: jak zmerite/poznate skutecny vykon laseru?
Marek