vyuka programovani pro kluka 12 let

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Čtvrtek Březen 14 18:31:17 CET 2019

Zkusit SPSE Haviřov? Když jsem tam byl s dcerou na dni otevřených dveří
před 4 mi roky o kroužkach tam mluvili jen nevím jestli to je jen pro
studenty. Učitelé jsou ok některé pamatuji i já a to jsem končil před
27lety(takže staří praktici kteří jěště pamatují PMI80). Za zeptáni člověk
nic nedá.
No a namotivovat se nedá musí chtít. Pokud sám nechce nedá se svítit.
Pokud má nebo chce programovat HW pak asi v dnešní době je nej řešení to
arduino nebo nějaké PI(jsou tam rychlé výsledky a komunita je velká, je
dosti velký předpoklad že to bude fungovat na první dobrou a dá se doma
vymyslet spousty věcí co může řídit a tím ho motivovat). V připadě PI bych
asi doporučil standartní linux a naladovat tam lazarus se scadapascal.
Dokoupit mu nějaké periferie a muže si něco řídít. Nebo arduino, PI a ten
lazarus a ma i ty periferie. Vím pascal není v dnešní době in,ale tím že je
dosti klikací tak to jde fajn a má celkem dobrou komunitu.
Pokud jen programy pro PC tak tady tak nejak všichni ujíždejí na novějších
klikoidních odvozenínách C a odvozeninách odvozenin. No a samozřejmě Python
jenžefurt je to o tom že důležitý je cíl no a na PC chce mládež dělat hry
jinak tam není zájem. Nainstalovat prostředí a skončit zobrazením AHOJ
SVĚTE je to nejčastější ukončení pokusů. Chybí nápady co vlastně udělat a
naprogramovat.
Jěště se pár potomků v okolí chytlo na programování aplikací pro mobily to
už je pro mládež zajimavější jenže zase to v drtivé ětšině případů končí na
tom nápadu.