vyuka programovani pro kluka 12 let

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Čtvrtek Březen 14 10:29:34 CET 2019

Inspirace pro tatínky Arduináře :děti dostali od prarodičů čínský
model bagru s ovladačem na kabel. Kvalita odporná, ovladač prakticky
nefungoval, motorky se spínaly mikrospínači zapojenými do H můstku
přes PTC v sérii. Zatlačit na páčku ovladače tak, aby seply oba
mikrospínače pro jízdu jedním směrem bylo pro dítě prakticky
nemožné.Hodit to do popelnice měsíc po Vánocích mi bylo líto, tak jsem
vzal Arduino, udělal dvojtý můstek z BD136/BD140 na škrábané desce,
vyřazené dálkové ovládání a přijímač IR od settopboxu, dvě vyřazené
18650 lionky a za jeden delší večer byla hračka na světě čistě ze
šuplíkových zásob. Bagr jezdí po šipkami ovládaných krocích (žádná
PWM, jen jede konstantní čas) a umí udělat tlačítkem play přehrátí
odjeté sekvence kroků a tlačítkem stop reset paměti kroků.  Zábava
obrovská, i mladší tříletý si s tím usilovně hraje, starší dcera 9 let
si i staví dráhu a "programuje" opakované projetí dráhy. To že se to
děje v reálném světě děti berou neuvěřitelně pozitivně. Navíc mít
starší dítě zajímající se o elektroniku nebál bych se ho zapojit do
přestavby... vždyť není co zkazit.Sám bych to programoval několik
večerů, takhle s knihovnou z Arduina jsem to měl asi za 30 minut
kompletně hotové. Tak si to tvůrci Arduina počítám představovali. Když
to zůstane doma na hraní a nikomu to neprodávám, tak se toho zase až
tak neštítím. Nesmí se z toho jen dělat učebnice správného stylu
programování embedded.https://youtu.be/9UBqrftJnMsMartin