Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Středa Březen 13 20:38:53 CET 2019

Jmenovat konkrétní osoby bych nerad a asi toho ani nebudu schopen pokud
náhodou někde nenajdu vizitku. Tu schůzku tehdy zprostředkovala EBV
Elektronik.

Neměl jsem důvod nevěřit. Nedělejte si veliké iluze o procesorech a už
vůbec ne o jejich dokumentaci. V dokumentaci je plno příkladů míst, kde
je nutné dodržet sekvence, ale jedná se o věci na které narazí alespoň
x% zákazníků a vyplatí se je tam mít aby nebyla ostuda. Věřte mi, že
existuje dalších xx případů, kde jim to nestojí za komplikování
dokumentace a xx případů, kdy o problému neví ani výrobce.

Zrovna kupříkladu STM32F1 3-fázový generátor PWM nad TIM1 donutit
generovat správné průběhy bez glitchů (bavíme se o dějích v desítkách ns
okolo komutační události) bylo veliké pokusničení.

Jak psal správně kolega wek, to co je dnes v procesorech by potřebovalo
datasheet o pětimístném počtu stran... a už ten ~1000 stran je často
dost nestravitelný. Rychlý vývojový cyklus nových procesorových rodin
pak ani nedává moc prostor na slušnou podporu a dokumentaci.

Martin