Programovani ARM, bylo prepinani seriovek

V P vvitty01 na seznam.cz
Středa Březen 13 17:21:42 CET 2019

To bude nějaké vytržení z kontextu nebo nepochopení.
Kdo Vám to říkal ?

Pokud jsou nějaké sekvence které je nutné dodržet tak to lze dohledat v
dokumentaci.

V.
Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Úlehla <ok9swl na gmail.com>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 13. 3. 2019 15:28:04
Předmět: Re: Programovani ARM, bylo prepinani seriovek
"Ještě bych zde do komunity předal jedno varování...

Některé funkce jsme nepoužívali z jejich knihovny, ale kvůli rychlosti
(motor control) jsme v přerušení přistupovali přímo na registry. Byli z
toho dost odvaření a důrazně nás upozorňovali, že *ne všechny logicky
správné sekvence nastavení registrů vedou k fyzicky správnému chování
procesoru*.

Tedy když už chcete přistupovat k HW přímo bez jejich knihovny, dostali
jsme instrukci ať kopírujeme/dodržujeme sekvence nastavení z jejich
knihoven. Pokud toto nedodržíte, může být chování procesoru
nepředvídatelné a datasheet toto nepokrývá (nepočítá se při složitosti
procesoru s přímým střílením hexačísel do registrů).

Jak moc je to vážné varování jsem se nikdy nedozvěděl, ale neměl jsem
potřebu se mu zbytečně protivit a ctím to dodnes i u konkurenčních
procesorů. Jak víte v oblasti pohonů končí chyby hromádkami drahého uhlí.

Martin

"